Aantal klachten flink omhoog

De coronapandemie heeft onmiskenbaar invloed op het aantal klachten dat bij skge binnenkomt.


In het eerste kwartaal, dus voor de coronapiek, waren het er 295. In het tweede kwartaal daalde het aantal klachten naar 241. Nu de reguliere zorg weer (bijna) op het oude peil is, is het aantal ingediende klachten fors gestegen. In het 3e kwartaal zijn 397 klachten binnengekomen. Dat zijn er 108 meer dan in het derde kwartaal van 2019.

Naar alle nieuwsberichten

8 april 2025

Een klacht verdient een goed gesprek; onze publicatie in Tijdschrift voor Klachtrecht
In de nieuwste editie van het Tijdschrift voor Klachtrecht vertelt Jiske Prinsen over het werk van skge, de kracht van bemiddeling en het belang van laagdrempelige klachtbehandeling in de eerstelijnszorg.

11 maart 2024

‘Een ontwikkeling waar we heel blij van worden’
We krijgen dagelijks tientallen telefoontjes. Vaak van patiënten die een vraag hebben over een voorval dat zich heeft afgespeeld rondom huisartsenzorg. Mensen vragen zich af of wat er gebeurt is wel oké is en of ze hierover bijvoorbeeld een klacht in kunnen dienen. Onze klachtenfunctionarissen staan al deze mensen te woord.

18 december 2023

Luisteren zonder oordeel; onze publicatie in het Medisch Contact
In het Medisch Contact spreken klachtenfunctionaris Margo van Weert en directeur Jiske Prinsen over het bemiddelen bij klachten en geschillen. Over de verbinding met de patiënt, de kracht van sorry zeggen en het bewegen naar de oplossing. Dit is een verkorte weergave van de publicatie in De Dokter.
Waardevolle informatie en kennis uit de praktijk voor patiënt & zorgverlener