Ons werk komt pas echt tot leven in de verhalen die we kunnen vertellen

11 maart 2024

‘Een ontwikkeling waar we heel blij van worden’
We krijgen dagelijks tientallen telefoontjes. Vaak van patiënten die een vraag hebben over een voorval dat zich heeft afgespeeld rondom huisartsenzorg. Mensen vragen zich af of wat er gebeurt is wel oké is en of ze hierover bijvoorbeeld een klacht in kunnen dienen. Onze klachtenfunctionarissen staan al deze mensen te woord.

18 december 2023

Luisteren zonder oordeel; onze publicatie in het Medisch Contact
In het Medisch Contact spreken klachtenfunctionaris Margo van Weert en directeur Jiske Prinsen over het bemiddelen bij klachten en geschillen. Over de verbinding met de patiënt, de kracht van sorry zeggen en het bewegen naar de oplossing. Dit is een verkorte weergave van de publicatie in De Dokter.

28 november 2023

Onze nieuwste podcast afleveringen voor u!
Verhalen over Vertrouwen – het podcast kanaal van skge – heeft twee waardevolle nieuwe afleveringen. Klachtenfunctionarissen Margo en Harma spreken over EHBO – Eerste Hulp Bij Onvrede – gesprekken en ‘Ongemak in het kwadraat’. Beluister ze hier.

3 oktober 2023

In Memoriam
We zijn diep getroffen door het overlijden van ons bevlogen commissielid en collega Sonja Keizers.

27 juli 2023

Samen maken we de zorg beter
Onze vernieuwde huisartsen folder is nu beschikbaar. Een folder die in begrijpelijke taal en in eenvoudige stappen patiënten goed en laagdrempelig informeert over wat skge voor hen kan betekenen. Een blik werpen op de folder of als huisarts direct een bestelling doen?

19 juni 2023

Een klacht kun je maar beter met open armen ontvangen
In ‘De dokter’, het ledenblad van de LHV, spreken klachtenfunctionaris Margo van Weert en directeur Jiske Prinsen over het bemiddelen bij klachten en geschillen. Over het geven van ruimte om die onvrede te uiten en om van daaruit te bewegen naar een oplossing.

31 januari 2023

Bruggen bouw je ook online
Een totaal vernieuwde online omgeving met eigenlijk maar één doel voor ogen: om u nog sneller, gemakkelijker, duidelijker en gerichter te helpen bij het ombuigen van een klacht naar een oplossing.

14 april 2022

Skge opent eigen podcastkanaal
Met gepaste trots introduceren we ons eigen podcastkanaal. Open gesprekken tussen jong en oud, ervaren en onervaren als professional en als mens: leren van en met elkaar rondom klachten en geschillen.

25 november 2021

Kennis- en ervaringscongres rondom klachten en geschillen in de zorg
Skge samen met De Geschillencommissie en een aantal toonaangevende kwartiermarkers behandelen thema’s als onderwijs, onafhankelijkheid, klantreis en de praktijk.

29 september 2021

Aansluitvergoeding automatisch laten incasseren? Hoe doet u dat?
Toestemming voor automatische incasso kunt u eenvoudig verlenen door in te loggen op de klantportal. Log in via de knop in het menu of via de link in dit bericht.

29 september 2021

Ik wil mijn bankrekeningnummer wijzigen. Hoe kan ik dat doen?
U kunt uw bankrekeningnummer wijzigen door in te loggen op de klantportal. Log in via de knop in het menu of via de link in dit bericht.

29 september 2021

Kan ik mijn gegevens inzien/kan ik inloggen op mijn account bij skge?
U kunt, via de button in het menu inloggen op de portal. Na inloggen kunt u uw gegevens inzien en zo nodig aanpassen.

9 juli 2021

Brief aan: Minister voor Medische Zorg, mevrouw T. van Ark
De Geschillencommissie, Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (skge) en Stichting Geschilleninstantie Mondzorg (SGIM) hebben kennisgenomen van de evaluatie van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

30 juni 2021

Meer klachten in coronatijd
Skge heeft in het eerste half jaar van 2021 ruim 700 klachten ontvangen. Dat waren er fors meer dan voorgaande jaren.

30 maart 2021

1.324 klachten in 2020
Het aantal klachten dat skge in 2020 heeft ontvangen, is opnieuw gestegen. Daarentegen daalde het aantal geschillen.

23 december 2020

Nieuwe regeling voor waarneming
Vanaf 1 januari 2021 veranderen de regels voor waarnemers met een overeenkomst voor praktijkmedewerking.

30 september 2020

Aantal klachten flink omhoog
De coronapandemie heeft onmiskenbaar invloed op het aantal klachten dat bij skge binnenkomt.
Waardevolle informatie en kennis uit de praktijk voor patiënt & zorgverlener